Barnlös

Är det inte dags för er att skaffa barn nu? Detta vräkte hon ur sig, kvinnan jag träffat två gånger innan. Jag svarade som jag brukar, att nej, jag ska inga barn ha. Varför måste folk lägga sig i och undra varför inte vi vill ha barn? Beslutet att inte skaffa barn togs för många år sedan och av den enkla anledning att jag inte vill ha barn. Jag har förstått att folk pratar om oss, mest om mig och tycker att detta är konstigt. För en riktig kvinna vill ju ha barn! För en del år sedan hade jag en chef som brukade fråga mig om detta då och då. En gång tröttnade jag och vände på det hela-Men varför har du barn? Vet ni vad han svarade? Jo men det är ju mest normalt. Tack för den, alltså är jag onormal.

Jag kan förstå att folk undrar men vad jag inte förstår är att dom frågar. Varför inte fundera i det tysta. Sånt här anser jag som privat och dom som frågar vet ju inte bakgrunden. Tänk om dom frågar par som kanske vill ha barn men inte kan?
I en sådan situation är frågor och tjat mycket sårande. Så jag tycker att ni ska tänka efter innan ni vräker ur er en massa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0