Att stjäla en gran

Läste i en tidning att en känd person förberdde sig på att snart ge sig ut och stjäla årets julgran tillsammans med sin lille son. Ve och fasa, vad ska det bli av detta barn, så omoraliskt kunde man läsa. Lära ett barn att stjäla...
Själv är jag uppvuxen med julgransstölder och känner mig ganska normal....
Min pappa ansåg att det inte blev nån riktig jul utan en stulen gran och ta mig tusan har han rätt. Detta har blivit en tradition för mig och så länge jag orkar med spänningen tänker jag forsätta mina stöldturneer.
Okej, jag vet att det är fel men dom står ju där och trängs och bara skriker efter att få komma in i mitt hem och bli pyntade. Eller, anar jag ett uns dåligt samvete? Kan jag aldrig tro. Men varför är vi så många som tycker det är okej att stjäla en julgran i skogen men att det är MYCKET ILLA att stjäla någonting annat??  Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0