Ett glas vitt

Ikväll ska jag laga världens godaste kyckling i ugn och sen ska jag sätta mig i mitt fina vardagsrum och äta. Jag njuter av livet just nu. Underbart. Tänkte faktiskt dricka nåt glas vin ikväll. Inte av nån särskild anledning utan för att jag är sugen på det idag. Varför så speciellt med detta? Nej ingenting med det om jag hade bott i Italien, Spanien eller kanske Frankrike. Där kan man ta ett glas vin och njuta i goda vänners lag utan att någon ser på en som alkoholist. Alltför ofta får man frågan-Ska du dricka vin idag, på en Tisdag? Varför är det mer legitimt att dricka på helgen? Många dricker desto mer då tror jag, kanske för att "passa på". Nej jag tycker det finns för många konstiga "regler" som en del satt upp. Man kan inte äta si till frukost och inte äta så till middag. Detta ämne kommer jag att återkomma till, för det irriterar mig så mycket att man ska behöva förklara för andra varför man gör en viss sak. Kan gälla vad som. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0